29.01.2018
Поділитися: 5
  • Facebook
  • Telegram
100641

Як робити уроки з першокласником?

Рано чи пізно кожен батько стикається із системою сучасної освіти.  Але мами і тати забувають про те, що нинішнє навчання відрізняється від того, що було раніше.

Як зробити так, щоб Ваша дитина почала краще аналізувати отриману інформацію і стала сама тягнутися по нові знання?

Багато батьків вважають свого першокласника ще малюком і вважають за краще контролювати кожен його крок: висять над ним шулікою під час виконання домашнього завдання, змушують начисто переписувати завдання, якщо там є навіть невелика помарка, самі збирають рюкзак або перевіряють безліч разів, як це зробила дитина.

Як правильно робити уроки з першокласником?

Звичайно, потрібно допомагати дитині робити домашню роботу на початковій стадії його навчання в школі, але головне вчасно зупинитися.  Вчителі вважають, що вже у другому класі школяр може сам впоратися з уроками, а батьки не повинні відбирати у нього можливість бути самостійним.

Дуже рідко дорослі здатні без роздратування допомагати дитині робити уроки, тому запасіться терпінням, щоб Ваш школяр не асоціював навчання з негативними емоціями і криками.  Навпаки, хваліть дитину за кожну красиву закорючку в прописах і правильно вирішених завдання.

Як робити уроки з першокласником?

Чому першокласники не хочуть робити уроки?

Почати слід з пошуку причини, з якої дитина не хоче займатися уроками і робити домашнє завдання.  Перший час, поки школа і різні дисципліни в новинку - у дітей спостерігається сплеск навчальної активності.  У зв'язку з цим, як тільки уроки приїдаються - рівень мотивації падає, а, отже, і з навчанням починаються проблеми.

Отже, перше і найважче завдання для батьків - зацікавити дитину тим, щоб займатися уроками.

Місія майже нездійсненна, але якщо не доводити до ситуації, коли школа зовсім втратить авторитет в очах дитини, то все можливо зробити малою кров'ю.  Для цього необхідно із самого дитинства проводити аналогії між теоретичною частиною шкільного навчання і практикою.  Це можуть бути різні експерименти, приклади, розмови про те, як та чи інша річ або знання застосовується у світі і про те, як в майбутньому воно може допомогти дитині.  Крім цього, потрібно чергувати способи подачі інформації та її отримання - не варто все зводити до інтернету, адже тоді будь-яка інформація буде здаватися загальнодоступною і легко шуканою.  Поведіть дитину в бібліотеку, навчіть працювати з книгами, придумайте шифр або щоденне новинне зведення, користуйтеся радіо, фільмами, презентаціями.

Наступне завдання батьків - організувати комфортний навчальний процес.  Провітріть кімнату, разом підберіть зручний стіл і освітлення.  Створіть таку атмосферу, щоб дитині подобалося в ній працювати і творити.

Після того як синові або дочці стало цікаво і зручно працювати над домашнім завданням і уроками - необхідно розробити систему контролю.  Вчасно виявлену проблему з конкретною дисципліною вирішити набагато легше, ніж вибратися з боргової ями домашніх завдань і контрольних.  Поговоріть з дитиною і вирішіть, яким чином Ви будете контролювати успішність, чи будуть запобіжні заходи і які саме.

Ще одне питання, яке часто ставлять батьки - чи потрібно допомагати робити уроки і чи правильно робити щось за дитину?  Однозначної відповіді на це питання, на жаль, немає.  Нинішня система освіти часом ставить занадто високу планку щодо умінь і талантів першокласників, тому без Вашої допомоги дітям не обійтися.  Але, тим не менше, її потрібно мінімізувати й активізувати потенціал дитини якомога більше.

Як робити уроки з першокласником?

Як допомогти першокласникові добре вчитися?

Спілкуйтеся з дитиною не тільки на теми, пов'язані з його справами в школі і виконанням домашнього завдання.

Дозволяти виконувати домашнє завдання самостійно й ігнорувати шкільне життя дитини не тотожні поняття.  Ви повинні підготувати зручну атмосферу для навчання.

Складіть разом з дитиною розпорядок дня, в цьому графіку повинен бути відведений певний час для виконання домашнього завдання. Перш ніж приступити до уроків, приберіть всі дратівливі елементи: вимкніть телевізор, заховайте гаджети, створіть на столі робочу атмосферу - іграшки на робочому просторі будуть відволікати дитину.  Не дивіться перед уроками мультфільми, щоб дитина не відтягувала виконання справ проханням подивитися ще один і ще один мультик.  Навпаки, вона повинен знати, що після виконання уроків її чекає можливість пограти, перегляд мультфільму або заохочення, наприклад, у вигляді морозива.

Однак дитина не повинна безвилазно сидіти за уроками до їх виконання: робіть перерви через кожні 20 хвилин.  Можете побешкетувати, пострибати, потанцювати.  Змініть розумову діяльність на фізичну, а потім знову повертайтеся до виконання домашнього завдання.

Коли дитина починає працювати над уроками, запитаєте її – чи все вона зрозуміла, що задавала вчителька?  Чи є у неї розуміння, як вирішити задачу, чи зможе вона сам заповнити сторінку прописів?  Нехай вона Вам покаже, як починає працювати в прописах.  Якщо вона що-небудь не може зробити, допоможіть, а якщо потрібно - поясніть незрозуміле за допомогою зрозумілого прикладу.  Після цього займіться своїм справами.  Не бійтеся, що Ваш першокласник буде стояти на вухах - якщо Ви, як ми і рекомендували вище, приберете всі дратівливі чинники, він впорається сам.

Ви не завжди зможете самі перевірити - чи все правильно зробила дитина?  Однак на це є оцінки в школі.  Погана оцінка покаже дитині, чим загрожує невивчений урок і що варто постаратися заради схвалення вчителями та заохочення батьків.

Скажіть Вашому учневі, що готові прийти до нього на допомогу в будь-який момент, і приходьте, якщо буде потрібно.  Пояснюйте спокійно, не показуючи, що незадоволені або роздратовані.

Не лякайте школяра довгостроковими перспективами, наприклад, професією вантажника чи прибиральниці.  Це не матиме ефекту.  Наведіть близькі і позитивні приклади: як тато став журналістом і подорожує по різних країнах, а мама-інженер будує космічні кораблі.  Папа в школі любив українську й іноземні мови, а мама - математику і фізику.

Допоможе першокласнику в навчанні дисципліна, яку викладають в «Академії розвитку інтелекту SMARTUM».  Ментальна арифметика - кращий тренажер для мозку.  Завдяки їй дитина стане швидше сприймати інформацію, обробляти її.  Швидкість виконання уроків збільшиться втричі, успіх в навчанні розширить її пізнавальні інтереси і посилить бажання добре вчитися.  У дитини гармонійно розвинуться ліва і права півкулі мозку.

Як робити уроки з першокласником?

Як не перегнути палицю з контролем над першокласником?

Найпоширеніша помилка батьків - це занадто сильний тиск і зайвий суворий контроль над своєю дитиною.  Не забувайте, що процес навчання - це, в першу чергу, не хороші оцінки і зазубрені напам'ять уривки інформації, а вміння міркувати.  Для культивації цього вміння необхідна певна свобода, а також самовіддача.

Вдаючись до того, щоб насильно змушувати сина чи дочку робити уроки, потрібно розуміти, що в старших класах змусити дитину не вийде - а вміння самостійно працювати і перемагати себе сформовано так і не буде.  Тому перед тим, як відправляти школяра гризти граніт науки, слід ретельно продумати систему мотивацій і грамотно пояснити йому, чому потрібно працювати над навчанням, навіть коли немає бажання.